Thursday, November 24, 2005

SATU HARI SELEPAS RAYA....


Memasak lomang utk buat open house kat site...tah amenda laa bebudak nih..kan senang kalau beli jer lemang kat kedai kita belah pastu makan jer.. takder laa sesusah nak kena g carik buluh laa pastu kena tanya nenek camner nak buat laa.. sebbaik nenek aku ada simpan operation and maintenance manual (O&M) camner nak masak lemang nih.. takder drawing pon takper nekk! (aku nyer nenek tak simpan drawing nak masak lemang)



Aku baru jer balik dari site sebab bau lomang nih sampai level7..tak tahan aku.. Alaa memasing dah besar nak ajar masak..aku tolong tengok jer..heheeee...



Tengah bagitau cara-cara menghentak lemang dengan betul kepada abg Malisi(spek mata itam) ;p Abg roslan hanya mendengar sebab dia dah tau ;D



Malisi menegur anuar kecik cara nak hentak lemang. Sebab dia hentak sumer pulut dalam buluh terabur keluar balik..keh keh keh



Personally mengajar "anuar kecik" cara yang betul menghentak lemang yang baru nak masak..(dia tak paham apa malisi cakap!)
muehehehhehe...



Port kitorang memasak lemang memang baik punyer..buat tempat masak pon pakai scaffolding punyer besi.

1 comment:

Anonymous said...

..org tu jadik mandurr je...