Saturday, August 30, 2008

lawak bersahur..
Inspired by lawak suami-isteri mat salleh aku baca sebentar tadi. Aku bayangkan perbualan suami-isteri di Malaysia pasal makanan sahur mengikut tahun perkahwinan mereka. Merely joke, nothing serious.
Tahun Pertama:
“Abang nak makan apa sahur nanti?... Nanti sayang masakkan”
“Sayang masak la apa-apa pun, abang tak kisah”

Tahun Kedua:
“Pagi esok kita makan telur masin, sayur, sambal tumis dan sayang akan bakar ikan, ok?”
“Ala, buat menyusahkan sayang je”

Tahun Ketiga:
“Sahur nanti makan ikan masin dan lauk berbuka tadi, boleh ayahnya?
“Mana-mana lah yang…”

Tahun Keempat:
“Sayang tak larat la, kita makan lah lauk berbuka tadi untuk sahur nanti…k?”
“Ok…”

Tahun Kelima:
“Ayahnya, sahur nanti abang tolong masak nasi, lepas tu abang panaskan la lauk berbuka tadi ye...”
"Errmm....”

Tahun Keenam:
"...Pandai-pandai lah abang goreng apa-apa yang patut…jangan lupa air teh strawberry yang sayang suka tu…"
"...."

Tahun Ketujuh:
“Ayah kau sahur dirumah isteri muda dia…”
just joke occayy..
Hahahahah….Aku memang jenis yang suka bangun sahur. Masa budak-budak dulu antara adik beradik aku lah paling senang bangun. Sekali kejut je. tak mcm adik aku sorg tu(nama dirahsiakan)sampaikan ayah kena angkat dia bawa ke meja makan. Antara kawan-kawan pun aku antara yang suka bangun sahur, maybe the fact that aku suka makan. So, motivation lebih sikit. Dah besar-besar ni pun aku akan bangun dan buat apa-apa yang patut.

No comments: